“Leírhatatlan öröm és adrenalin hajtott minket, szinte kimerülésig írtuk éjjel a pályázati anyagainkat.” –
Interjú Kondor Józsi cégvezetővel, kommunikációs vezetővel.
Egy izgalmas interjú olvasása során megtudhatjátok, mi olyan rendkívüli a rendezvények világában, hogy honnan indult a szakmában és mi motiválja őt. Megosztja milyen kihívásokkal küzd meg nap mint nap és hogy mit tanácsol azoknak a vezetőknek, akik szülőként is helyt kell álljanak.
Mi a szenvedélyed? Mi az a munka, amit a legszívesebben csinálsz?
Szenvedélyem a sport. Ami nem munka, de gyerekként, ifistaként (öttusázóként, versenysport közegben felnőve) sokáig azt hittem az lesz belőle. Ma pedig a munka mellett az életem része, úgy érzem szinte intravénásan kaptam, nem tudom elengedni és nem is szeretném, lényem fő mozgatórugójaként szolgál. Ezért is foglalkozom szívesen a sporttal kapcsolatos rendezvényekkel, csapatépítésekkel, ahol az aktivitások és a közösségépítés van napirenden.
…és mit hoz az élet? 12 éve folyamatosan dolgozunk az ország legnagyobb sportáruházának külső és belső eseményein. Szívemhez közeli minden munka.
Mindemellett van egy hobbim, ami munka is egyben. Műsort vezetni, emberekhez megfelelő módon és az adott eseményhez illeszkedően szólni nagyon szeretek. Ennek már 18 éve idén, hogy számos nagyvállalat, valamint hazai sportesemény hangjaként is felkérnek. Dolgozom, mindeközben motivál, kikapcsol és feltölt. Még akkor is, ha van benne kihívás és komoly felkészülést igényel.
Végül ha az össz ConceptFlow-s rendezvények szenvedély oldalát nézem, akkor én vagyok a terepember, aki a helyszínen koordinál hajnaltól kezdve másnap reggelig és nagy tapasztalati oldallal kerekedik felül a helyzeteken.
Perpetum mobile típus vagyok, fáradhatatlan és még élvezem is. 🙂
Mindig is rendezvényszervező szerettél volna lenni?
Óvodásként kamionsofőr. Ma meg jót nevetek az autópályán, ha eszembe jut, hogy ott ülnék ezer kilométereket egy dobozba zárva. Én! Kizárt.
Igazság szerint, ha visszapörgetem az időt, akkor huszonegy éves voltam, amikor rendezvényszervezőként dolgoztam. A sport iránti megszállottságom és szeretetem vitt oda, hogy a Magyar Maraton Klubnál nyertem felvételt. Akkor még csak vitt egy vonzalom a rendezvények világába. Aztán egyre jobban beleláttam. Szerintem ez a huszonegy éves kor pont olyan, mikor a pálya elején van egy erős vonzalom, egy tapadás és akkor mindez elég mélyen beléd is ég. Utána hiába voltak váltásaim, mindig a rendezvényszervezéshez keveredtem vissza.
Idővel egyre erősebben tudtam, hogy mivel jár ez a szakma, mennyi kreativitás kell ahhoz, hogy változatos igényekre jól reagálva egészen sajátos miliőt teremtsünk a rendezvények megszervezésével. Ez átváltott egy tudatosabb szemlélethez és egyre inkább azt éreztem, hogy egyszer a saját utamat kell járnom a meglátásaimmal, az ötleteimmel, a vízióim rendezvényekbe transzformálásával. Ez aztán Évivel való találkozást követően egyre felerősödött bennem.
Mi volt az első projekted,amit nagyon szerettél?
Rengeteg szerelem projekten mentünk át 13 év alatt, de lehet furcsa kimondani, de az első munka, az első ConceptFlow-s megrendelés az, ami belém égett. Kegyetlen sokat dolgoztunk és tettünk érte. Nem az ölünkbe hullt, nem hoztunk el ügyfelet a korábbi éveimből, hanem tiszta lappal akartuk kezdeni. Azért mert ha felépítjük, akkor valóban az első megrendeléstől kezdve a ConceptFlow, vagyis kettőnk munkájának sikere legyen.
Majdnem egy év bődületes mennyiségű háttérmunka, előkészítés, építkezés, újratervezés. Azt hittük korábban jön a siker, de nem adták könnyen. Együtt sírtunk, együtt nevettünk és hittünk. Hittünk abban, hogy ennek működnie kell. Aztán amikor 2012-ben kihirdette egy bank, hogy a koncepciónk tendert nyert leírhatatlan ujjongásba kezdtünk. Az ott, felszabadított valamit és egymásra épülve elkezdtek jönni a megrendelések. Leírhatatlan öröm és adrenalin hajtott minket akkor, szinte kimerülésig írtuk éjjel a pályázati anyagainkat, hogy sikerre vigyük multicégek rendezvényeit.
Ez volt a legmeghatározóbb első projekt, az út eleje.
Mit szeretsz a legjobban a rendezvények világában?
A karakterem ezt az örök változatosságot bírja a legjobban, szüntelen lüktetés jellemzi. Nincs két egyforma rendezvény, sose csináljuk ugyanazt, a kreativitásnak végtelennek kell lenni, miközben rengeteget vagyunk úton és változatos helyszíneken teljesítünk. Ha szezon van, akkor keveset alszunk, ellenben sokat vagyunk ébren.
Ami még sajátossága, hogy az azonnali feedback szakmája. Látod, érzékeled, ha a résztvevőnek sós, édes, vagy keserű. Tetszik, nem tetszik, minden az arcára van írva és te ennek megfelelően szakmai lépéseket tehetsz annak érdekében hogy ez változzon vagy fennmaradjon.
Mi volt a legnehezebb, amit meg kellett szervezned?
Mondanám, hogy nem volt olyan, de ez nem igaz. Mindig vannak kihívások, mert minden egyes helyzetben mást és mást kell megjeleníteni egy rendezvény során, még akkor is, ha évről-évre ismétlődik. Kell egy kreatív ötlet, egy koncepció, aminek hatásosnak kell lennie és tükröznie kell a megrendelő igényét, elvárásait az eseménnyel szemben.
Ez a mi esetünkben egy nagy ötletcunamival, felvázolt elképzelésekkel, tervekkel indul, nem lehet elcsépelt, friss agy kell hozzá és egy szenzitív érzék, hogy átérezd és beletalálj az ötleteddel a multicég agyába. Utána jön a felépítése és hogy minden részletet átgondolj, kivitelezd azt. Ezek nehézségek, de egyben adrenalinfokozó bizsergés is, hogy sikerre vezetsz egy különleges rendezvényt.
Bízom magamban, a tudásban, a tapasztalatban, a kollégákban, a csapatban. Szerintem olyan stábunk van, ahol ezen helyzeteket tökéletesen véghez viszi a csapat. Így maradhat másra energia, például kommunikáció és cégvezetés.
Milyen érzés egy céget vezetni?
Nehéz. Őszintén a kezdeti időszakban fel sem fogtuk talán mennyi mindennel jár és szépen lassan szedtük magunkra. Sokrétű feladat, amihez vagy van valakinek karaktere, vagy felveszi magára, vagy belebukik. Van ami bennem meg van, de van amiben teljesen különbözök a fekete öves cégvezetőktől.
Nagy a felelősség, állandóan meg kell újulni és sosem állhatsz meg, mindig mozgásban kell lenned. Keresni az új rendezvények, új ügyfelek megszerzésének lehetőségét, biztosítani a kollégák számára a kiegyensúlyozott környezetet, biztos jövőképet és a fejlődést szem előtt tartani mindannyiunk számára. Nem pár évben, hirtelen jött sikerben gondolkodtunk, hanem szeretnénk eredményes, stabil céget teremteni.
Milyen kihívásokkal küzdesz meg nap mint nap?
Egyik ilyen gondolatom az a jelen helyzetből, rövidtávú múltból fakadó (Covid, energiaválság) instabil gazdasági környezetben való fennmaradás, ami ezt az iparágat nagyban érintette és vezetőként rajtunk van minden teher ennek megoldására, kivédésére. Túléltük, de tapasztaltunk és vele véreztünk is.
Másik gondolatom napi szintű, hiszen egy kettősségben élünk: az egyik az ügyfelek igényeinek való megfelelés a már korábban említett reakciókkal, a másik pedig ugyanilyen fontos, hiszen három gyönyörű gyerekkel megáldott családi életben kell helytállni.
Nincs minta erre, nincs levehető könyv a polcról, magunknak kell kitapsoni, hogy céget vezetve, családot vezetve, hogyan kell működnünk cégtársként, szülőként, házastársként úgy, hogy turbulens életet élünk. Ez egy nagy kihívás.
Milyen tanácsot tudsz adni azoknak, akik kisgyerekek mellett vezetnek céget?
Ne tegyék! (hangosan nevet)
Nem olyan könnyű ez. Nem tudom van-e jó tanács. Szerintem az egyensúly, az energia megtalálása és az a váltás képesség kell hozzá, ami akkor jön, ha a gyerekeiddel vagy. Oda már kevésbé hozhatod be a munkát, sőt egy igazán kicsi gyermekkel esélyed sincs rá. Muszáj, hogy az irányukba is megadj mindent, amire nekik szükségük van. Ez pedig hozza azt, hogy nekem apaként ugyanúgy el kell látnom azokat a feladatokat, amiket korábban a rossz társadalmi beidegződés miatt a nőknek kellett. Mert ha Évinek fontos meetingje van, akkor én vagyok velük.
Mi annak idején átgondoltuk alaposan, hogy céget kell vezetnünk mellettük és akkor letettük az alapot: bárki is foglalkozzon velük a családban, adjon közel 100%-ot nekik önmagából, figyelemből, törődésből. Azt gondolom, hogy a mai napig így teszünk és látjuk a gyerekeken, hogy működik.
Ha valaki jól akar céget vezetni és jó család apa vagy család anya akar lenni, akkor valahogy mindkettőbe bele kell önteni a megfelelő százalékot.
Nagyon jó logisztikus és szervező képességet kell magukra vegyenek, mert a kettő között ugrálni kell úgy, hogy az ügyfelek/munka és a gyermekek nevelése se csorbuljon.
Azonban annyit hadd tegyek hozzá, hogy hatalmas boldogság és büszkeség, hogy ilyen családom van!