Olyan innovációkkal, emberekkel és kreatív koncepciókkal találkozhatok napi szinten, amire más munkakörben nem lenne lehetőségem” –

Interjú Lasancz Eszti rendezvényszervezővel.

Rendezvényszervezés Conceptflow ezek vagyunk

A beszélgetés során megtudhatjuk, hogy néz ki egy rendezvényszervező napja, mitől különleges a Conceptflow, és mit tanult magáról, milyen hasznos tanácsokkal gazdagodott Eszti amióta a szakmában tevékenykedik.

Miért pont a rendezvényszervezés világában dolgozol?

Szó szerint az élet hozta így, amiért nagyon hálás vagyok, ugyanis találkozásom a szakmával szerelem volt első látásra. Már az egyetemi projektfeladatok során is a szervezős feladatok valamilyen úton-módon nálam landoltak és valahogy korábban is minden nem-rendezvényes munkám során legalább egy kicsit rendezvényszerveznem kellett. Szeretem, hogy változatos a munkám, itt tényleg nincs két ugyanolyan projekt, nem tudunk és nem is akarunk sablonszerűen dolgozni. Minden rendezvénnyel tanulok valami újat, olyan innovációkkal, emberekkel és kreatív koncepciókkal találkozhatok napi szinten, amire más munkakörben nem lenne lehetőségem és ezt nagyon inspirálóan élem meg.

Hogyan kerültél a ConceptFlowhoz?

Olyan szempontból elég hagyományos módon, hogy jelentkeztem egy álláshirdetésükre, ugyanis az interneten róluk található információ alapján szimpatikusak voltak. A többi pedig jött magától, és azóta is örülök, hogy anno elküldtem azt az e-mailt. Úgy érzem, itt megtaláltam a helyem nem csak szakmai szempontból, de fantasztikus kollégáim vannak, akikkel minden nap jó együtt dolgozni.

Miben különbözik a ConceptFlow más cégekhez képest?

Nagy általánosságban minden cég azzal hirdeti magát, hogy náluk milyen fantasztikus a csapat összetartása és mennyire fontos számukra az ott dolgozók csapattá kovácsolása, a “team spirit”. Szinte minden álláshirdetésben benne van, mint hívószó, őszintén szólva elég elcsépelt és legtöbbször kifullad a közösségépítés egy “A kedd céges gyümölcsnap” kezdeményezésben. A ConceptFlow-nál ugyanis nincs ilyen, de megyünk csapatépíteni, társasozni, Tabánban piknikezni, céges meglepi karácsonyi nyomozós játékra, farsangi beöltözős irodai bulira. Itt az, hogy egy csapat vagyunk, nem csak reklámszlogen, hanem valódi, becsben tartott érték. Itt tényleg figyelünk egymásra, önzetlenül és feltételek nélkül segítünk a másiknak és őszinte kíváncsisággal fordulunk egymás felé. Ide jó bejönni dolgozni és mindent meg tudunk beszélni, nincs felesleges feszkó és játszmák.

Mit tanultál magadról, amióta itt dolgozol?

Az előző gondolathoz csatlakozva talán azt, hogy egységben az erő. Korábban sokszor úgy éltem meg, ha valamit nem tudok egyedül megoldani, tökéletesen véghezvinni, kitalálni, akkor elbuktam, ennyi volt, villany leó. A ConceptFlow-nál azonban rájöttem, ez mennyire nem igaz és nincs azzal semmi baj, ha valaki segítséget kér egy projekttel kapcsolatban és hogy fontos olyan emberekkel körbevenni magunkat, akikre ilyen esetekben lehet számítani. Rendezvényszervezőként nap, mint nap érkeznek be hozzánk olyan feladatok és kérések, amikkel korábban még sosem találkoztunk és irreális elvárni magunktól azt, hogy mindenre, egyből tudjuk a választ. Ha az ember megtanulja elengedni ezt a berögződést, sokkal flottabbul megy utána minden. Ehhez azonban kell egy olyan beállítottságú csapat, mint a ConceptFlow.nek.

Hogy néz ki egy rendezvényszervező napja?

Szó szerint mindig más, ez tényleg tipikusan nem egy nine-to-five munka, de talán pont ezt szeretem benne az egyik legjobban. Van, hogy gőzerővel dolgozunk egy prezentáción, aztán ügyféllel találkozunk, helyszínbejárunk; van, hogy dekor elemeket festünk, hajnalban kelünk és utazunk az ország másik felébe, menükártyákat hajtogatunk, égősorokat bogozunk, és simán előfordulhat (és elő is fordul), hogy pár órával később, az éjszakába hajlóan lekoordinálunk egy 300 fős gálavacsorát. Aztán pirkadatkor rendezvényt bontunk és a kocsiban hazafelé carpool karaoke-t tartunk, mert miért ne. És az egészet kezdjük másnap előről, csak egy kicsit más sorrendben.

Van esetleg bármilyen személyes praktikád, munkafolyamatod? Hogyan látsz neki a feladatoknak, hogy koordinálsz egyszerre több projektet?

Szeretek mindig naprakész lenni minden projektemmel, tisztán átlátni, mivel hol tartok. Elég old-school megoldás, de általában listát készítek a rendezvényeimmel kapcsolatos feladatokról, ezeket témák szerint rendezem, utána pedig prioritás szerint sorrendbe rakom őket, hogy lássam, mi az, aminek először neki kell látnom, hogy határidőre szépen minden összeérjen. Ami megvan, kipipálom és megyek tovább. Számomra megnyugtató, ha tudom, van egy lista, amin minden tennivaló rajta van, így utána nem kell azon aggódnom, hogy mi van, ha valamit kifelejtettem. Mivel a való életben a rendezvényszervezés nem ilyen lineáris, hiszen minden pillanatban beeshet valami, ahhoz, hogy ezt kordában lehessen tartani, elengedhetetlen a rendszerszintű gondolkodás. Nekem ez egy szépen megszerkesztett excel táblában ölt alakot.

Mitől lesz sikeres egy rendezvény?

A siker szubjektív fogalom, úgy gondolom, ez mindenki számára mást jelent. Én akkor érzek sikeresnek egy rendezvényt, ha látom, hogy a vendégek jól érzik magukat és minden úgy sikerült, ahogy terveztük, vagy még jobban. Véleményem szerint magának az eseménynek kell annyira egyben lennie és részünkről előkészítve és koordinálva lennie, hogy az végül sikeres legyen.

Hogyan kezelitek a cégben a lehetséges problémákat, stresszt?

Olyan légkörben dolgozunk, hogy ha probléma lép fel, azonnal meg tudjuk beszélni és segítünk a másiknak. Van, hogy ventillálunk egyet, és kreatív ügynökség révén van, hogy vicces sztorikba átfordítjuk az esetleges attrocitásokat és jókat nevetünk a végén. Pozitív oldalról kell megfogni ezeket a dolgokat, de ebben azt hiszem itt nincs hiány.

Ha korlátlan költségvetéssel dolgoznál, mi lenne az a különleges dolog, amit mindenképp beleépítenél egy rendezvénybe?

Hmm, ez jó kérdés. Ez nyilván rendezvény függő, de mindenképpen valami vizuális elem lenne, egy külön, a rendezvényre megkomponált, iszonyat részletgazdag visual-ból épített dekoráció, vagy egy olyan fény-show, amilyet még életükben nem láttak a vendégek. Általában a dekort kell költségvetési okokból visszaszorítani, pedig az eseményre szabott grafikai elemek és vizuális hatások teszik igazán lenyűgözővé a rendezvényeket. Vendégként fontos az első benyomás egy eseményről és először a szemünkkel látjuk meg, hova is lépünk be. Ez teremti meg az atmoszférát. A résztvevőkben nem konkrét tárgyi dolgok maradnak meg, mint rendezvény emlék, hanem érzelmek, amiben szerintem a látványvilágnak nagy szerepe van.

Mi volt az eddigi legjobb tanács, amit valaha kaptál?

Szakmailag szerintem az, amit Évitől kaptam, és arról szól, hogy egy rendezvényszervezőnek két énje van: van ő, meg van a rendezvényszervező énje. Emberekkel dolgozunk és vannak szituációk, amiket nem szabad magunkra venni, habár ez sokszor nem olyan egyszerű, főleg mivel szívvel-lélekkel dolgozunk. Néha azonban elő kell kapni a kalapból a rendezvényszervezőt és szakmai szempontból beleállni bizonyos szituációkba, hogy haladjanak előre a dolgok. És ami a legfontosabb, hogy ez teljesen rendben van.